5 Kasım 2014 Çarşamba

Kuantum fiziği

Kuantum fiziğinde, "neden" kirli bir kelime bir parçasıdır. Gerçekten dalganın bir klasik iki yarık deneyinde kendini kapalı çıkma gibi neden sormak gerekiyordu neden parçacıklar bazen can, neden aslında kendini kapalı çıkma kanıtlanmış, ne de olabilir aşılmaz engellerin üzerinden "tünel" sanki onlar hiç yoktu. Kuantum fiziği gibi atomaltı imkansızlıkları tanımlayan en büyük ve hatta biz hemen onları yararlanabilir hakkında yararlı tahminler yapabilir, ama aslında bunları açıklayan bir ilke hakkında bir şey söylüyor.


Süper sicim teorisi belki de daha fantastik Birçok Dünya hipotezi ile birlikte, olası bir cevaptır. İlk olarak 1950'lerde popülerleştirilen, bu her kararın her olası sonucu barındıran evren sonsuz sayıda olduğu fikir ve onun savunucuları bunun "neden" klasik fiziğin açıklayabilir söyledi. Şimdi, iki Avustralyalı fizikçiler bu varsayımsal dünyalar arasında etkileşimler çok aynı şekilde kuantum fiziği açıklayabileceğini söylüyorlar.

Birçok Dünya hipotezi hakkında net olmak gerekirse, karar noktaları? "Joe elma yemek Will" değil, aksine "bir yol ya da diğer iplik kuark mı?" Kuantum devlet ne zaman bir elektron gibi bazı belirsiz bir haldedir zaman her yerde, örneğin bir atomun çevresinde belirli bir alanda olabilir, sonlu bir gerçekliğe onun çöküşü başka bir dünya yaratır. Bu açıdan bakıldığında, size teorisinin aslında tahmin edebilirdik Kaç dünya hayal edebiliyorum - sadece iki Joe ya yaptığı veya o elmayı yemek yoktu hangi evrenler, ama bu insan ölçekli karar ortaya çıkabilecek yolları neredeyse sonsuz sayıda değil buna neden kuantum ölçekli kararlar. Bu teoriye tahmin dünyalar böylece inanılmaz farklı olabilir, ama aynı zamanda birbirine inanılmaz derecede benzer olabilir.

Howard Wiseman, bu çalışmanın iki yazarlarından biri.
Howard Wiseman, bu çalışmanın iki yazarlarından biri.

Bu yeni teori pek çok etkileşimde Dünyalar yorumunu denir, ve ismi size çekirdek farklılıkların bir fikir vermek gerek.Birçok Dünya sapmak ve asla birbirleriyle etkileşim gerekiyor olsa da, bu iki araştırmacı formülleri paralel dünyalar etkileşim kuantum parçacıklarının gerçekten anlaşılmaz bazı davranış açıklayabilir şekillerini tarif iddia. Neden olabilir bazı güvenilir frekansa sahip bir bariyer içinden bir tanecik tünel? Ve biz hızlandırılmış olur birinde sürme için gerçekleşmesi durumunda olduğunu ortaya görmek için olsun - bir bariyer ile hızlandırılması neden paralel dünyaların etkileşimi her bu engeli yaklaşıyor çünkü. Onların matematik "sadece" Daha önce de belirttiğimiz çift yarık kendini müdahaleye sebebiyet vermek 41 etkileşen evrenler alması gerektiğini öngörür.

Yukarıdaki gibi sabit sayıları hesaplamak için kullanılabilir ileriye zor formüller koyarak, Griffith Üniversitesi ikilisi gerçek, kullanışlı uygulamalar için bir kapalı atlama noktası sağlayabilir. Örneğin, farklı evrenlerin etkileşimi bir kimyasal reaksiyonun hızını etkileyebilir, eğer, o zaman bu evrenler, modern bilimin hemen hemen her alanı ile yardımcı olabilecek etkileşim nasıl mekaniği bilerek. Bir daha kesin ve uzak görme yönlü kuantum kriptografi Endüstriyel süreçleri her şeyi etkileyebilir nasıl hareket edeceğini kuantum olayları tahmin etmek.

Evet, benim için matematik gibi görünüyor.
Evet, benim için matematik gibi görünüyor.

İlginçtir, bu araştırmacılar onların matematik gerçekliğin doğası için farklı varsayımlar ile klasik ve kuantum hem fizik tanımlayabiliriz iddia. Gerçekten varsa tek bir dünya, tek bir evren, daha sonra kendi formülleri aşağı klasik Newton denklemlerinin basitleştirmek;teori kuantum mekaniği üretir içine böyle varsayımlar takmayı evrenler bir işlevsel sonsuz sayıda, varsa. Özellikle bu iddia önümüzdeki aylarda ve yıllarda odaklı akran yorum incelemesine kadar tutarsa, bu teorinin lehine delil çok güçlü bir parçası olma bitebileceğini.

Tabii ki, herkes bu işin değerinin emin olduğunu. Fikirlerinin sabit numaralar yönüne rağmen, pek çok bilim adamı ikilisi ilginç bir şey, ama temelde yararsız üretti inanıyorum.Evren kesinlikle orijinal haliyle, kendi gerçek-dünya gelişmeler üretti; neden bu sefer herhangi bir farklı olmalı? Diğerleri matematik hakkında şüphe ifade ettiler, ancak temel olgu kontrolü sonraki biraz fazla meydana gelecektir daha fizikçiler sadece güncel kalmak için, moda kağıt üzerinden bakmak zorunda olduğu gibi iken. Bu bacaklar olabilir, ama ne kadar sadece zaman anlatacağım bir fikirdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder